Program lojalnościowy receptą na stałych klientów?

Pexels / Pixabay

Żadnemu przedsiębiorcy nie trzeba tłumaczyć jak ważne jest utrzymanie stałych klientów, to jedno z trudniejszych zadań w dzisiejszym świecie. W końcu niemal w każdej branży pojawia się liczna konkurencja, która nie raz może wyprzedzić twoją firmę. Jak temu zaradzić? Jaki jest najlepszy sposób na utrzymanie stałych klientów u siebie? 

Często gdy padają właśnie takie pytanie na myśl przychodzi program lojalnościowy. Tylko pojawia się tutaj kolejne pytanie. Czy aby on na pewno jest receptą na stałych klientów? W tym artykule podpowiadamy jak go odpowiednio wykorzystać.

Czym jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to swego rodzaju nawiązanie trwałej więzi z klientami, którzy są dla nas najważniejsi. Oferujemy im coś co może się okazać dla nich atrakcyjne pod względem usługowym z naszej strony, za to od nich dostajemy coś bardzo cennego mianowicie swego rodzaju lojalność. Oczywiście nigdy nie ma pewności, czy klient nie pójdzie też do konkurencji, ale właśnie w programach lojalnościowych chodzi o to, aby sprawić, że to powrót do twojej firmy będzie najbardziej korzystny.

Jest to dobre rozwiązanie ze względu na to, że z przekroju różnego rodzaju reklam i form marketingowych ten wymaga od nas stosunkowo małego nakładu czasu oraz funduszy. Przy czym jest on bardzo korzystny jeśli chodzi o oczekiwane rezultaty.

Co da program lojalnościowy?

Tu sprawa jest bardzo prosta. Programy lojalnościowe dają korzyści. W dodatku warto wspomnieć, że dają one dwustronne korzyści. Zyskuje firma, jak również klient. Co jest bardzo ważne jeśli zależy nam na tym by klienci wracali do nas chętniej. Takie programy sprawiają, że klient zachęcony dodatkowymi punktami za zakupy, które i tak musi zrobić jest skłonny wybrać właśnie twój sklep. Kupuje on produkty, których potrzebuje, ale ma dodatkowe benefity, które po uzbieraniu konkretnej ilości może wymienić na produkty czy też inne rzeczy, które akurat ty oferujesz w swoim programie.

To bardzo dobry sposób na deklasowanie konkurencji, w końcu klient bardzo łatwo wciąga się w tego rodzaju „zabawę”. Ma ochotę uzbierać odpowiednią ilość punktów, aby móc wymienić ją na konkretny upodobany produkt.

Sprawia to, że klient odwiedza sklep częściej i jak pokazują statystyki wydaje więcej. A to właśnie na tym powinno każdemu przedsiębiorcy zależeć najbardziej. Zwłaszcza, że organizacja takiego programu wcale nie jest trudna, wystarczy niewielki nakład na fizyczne karty oraz na aplikację mobilną, by maksymalnie ułatwić obsługę całego systemu nie tylko klientom, ale również pracownikom.

Program lojalnościowy to dobry pomysł?

Takie rozwiązania mają bardzo duży potencjał marketingowy. Pozwalają nawiązać trwalszą relację z klientem za pomocą przywiązania go właśnie do twojego sklepu. Co jest bardzo dużą korzyścią. W dodatku średnia wartość koszyka znacznie wzrasta – klienci zostawiają w sklepie znacznie więcej pieniędzy tylko ze względu na to, że kolejne produkty pozwalają im na uzyskanie znacznie więcej ilości punktów. Nie trzeba daleko szukać, by zobaczyć że coraz więcej firm korzysta z tego rodzaju promocji marketingowych.

W przypadku korzystania z programu lojalnościowego ważne jest by pamiętać o szczególnie ważnych strategicznie produktach, one z punktu widzenia stałego klienta powinny być szczególnie atrakcyjne pod względem możliwości uzyskania większej ilości punktów za ich zakup.

Sprawia to, że klient przywiązuje się do sklepu, chce przychodzić do niego częściej jak również wydać więcej. Czasami są to ich świadome decyzje, a czasami po prostu automatyczna chęć zdobycia kolejnych punktów. W taki właśnie sposób działają umysły.

Tu pojawia się więc pytanie, czy program lojalnościowy to dobry pomysł? My uważamy, że jest to narzędzie o bardzo dużym potencjale. Wystarczy odrobina zaangażowania, może jakiś kreatywny pomysł na sam proces prowadzenia takiego programu i można obserwować znaczne zwiększenie sprzedaży i kolejnych klientów zainteresowanych takimi korzyściami.